KÖPVILLKOR

Köp
Alla priser på hemsidan är inklusive moms. Möbel Style i Väst reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. När du lägger en beställning skickas en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post. Om du har frågor eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra Allmänna villkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsidan.

Divanriktning
Gällande divanriktning gäller det när du står framför soffan.

Betalning & Säkerhet
Vi på Möbel Style i Väst AB bryr oss om våra kunder och vill att er köpupplevelse skall vara så säker och problemfri som möjligt. 

Garanti
Vi säljer alla produkter med ett (1) års fabriksgaranti samt två (2) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen (läs mer på Konsumentverkets hemsida). Alla reklamationsärende ska mejlas skrifligt till info@mobelstyle.se

Obs! Garantin omfattar inte slitage, repor, märken eller skador som orsakats av stötar eller av en olyckshändelse.

Ångerrätt
För privatpersoner tillämpar Möbel Style i Väst AB Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen (distans- och hemförsäljningslagen). Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan.Produkten och förpackningen ska returneras i väsentligt oförändrat skick, det vill säga oanvänd, hel och ren. Varorna får inte heller ha monterats. Du får hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för och en expeditionsavgift på 595 kr! Den returnerade varan skall vara i lika gott skick som när du mottog den, och ska returneras med sitt originalemballage. Vänligen ange ditt namn samt ordernummer alternativt en kopia av din faktura, samt uppgifter om hur återbetalning ska ske. Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur. Vänligen kontakta oss innan du returnerar en vara.

Vid köp av en vara som är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten. Detta kan till exempel vara en soffa i ett specifikt tyg och färg som tillverkas just för dig. Ångerrätten gäller heller inte fullt ut vid specialbeställda varor, dvs varor med leveranstid längre än två veckor.

Du har alltid rätt att avbeställa köpet om du inte har hämtat ut varan men näringsidkaren har rätt till ett skäligt skadestånd (KkL 37,41 §). Skadeståndet ska täcka de kostnader och den förlust som säljaren kan få pga. avbeställningen exempelvis fraktkostnader och lagerhållning. Säljaren har också rätt att på förhand ange en summa eller procentsats som ska ersättas vid avbeställning så länge som ersättningen är skälig i jämförelse med vilka kostnader som normalt kan uppstå.

Om något av ovanstående ej uppfylls förbehåller vi oss rätten att ej återbetala hela beloppet till följd av extra kostnader, skador eller förändrat skick på produkten.

För att ta emot en vara på öppet köp ska kvitto uppvisas samt att varan ska returneras i originalförpackning och vara i oanvänt, oskadat  och rent skick. Om varan har märkningslapp, plombering eller liknande ska dessa sitta kvar. Öppet köp gäller inte brutna förpackningar, specialbeställda varor eller reavaror.

 Din skyldighet som kund
Din uppgift som kund är att se till att möbeln kommer in i ditt hem. Mått finns angivet till varje produkt. Är du osäker kontakta oss för info. Vi fraktar inte tillbaka en levererad möbel! 

Observera att ångerrätt inte gäller för företagskunder.
”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”

 

FRAKT OCH LEVERANS

Leverans av möbler
Hemleverans sker normalt vardagar mellan 08:00 – 18:00 till närmaste port, grind eller garageuppfart. Vi erbjuder uppbärning mot en avgift, ring eller maila för prisförslag.  

Tiden tilldelas beroende på var i landet du bor. Tänk på att leveranstiden angiven på hemsidan är preliminär. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon av transportföretaget dagarna innan leverans för närmare information om leveransdag och tid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt). Tidsintervallet tilldelas dig beroende på var i landet du bor.

 Vid ej mottagen leverans har Möbel Style i Väst AB rätt att debitera beställare en avgift för returkostnad. Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Både butiken och lagret ligger i Göteborg för avhämtning.

Transportansvar
Möbel Style i Väst AB ansvarar för eventuellt skadad eller förlorad vara under transporten till kunden. Kunden ansvarar för varan under eventuell retur.

Transportskada
Du som kund ansvarar för att det finns någon som tar emot och kvitterar varorna när leveransen utförs. Kunden ansvarar för att syna emballaget, notera eventuell emballageskada, räkna antal kolli samt se till att notering görs på fraktsedel/handscanner när chauffören är på plats, transportskador skall anmälas direkt till speditören. Detta för att kunna bli ersatt för eventuell skada på din produkt. Möbel Style i Väst AB ansvarar ej för eventuela skador hemma hos kund, tex. golvskador eller liknande!

Anmälan om transportskada ska ske inom 24 timmar till Möbel Style i Väst AB, via mail eller telefon, då vi måste anmäla skadan till vårt fraktbolag. I anmälan till oss bifogas bilder på emballaget samt skadan på varan innan montering.